23574
post-template-default,single,single-post,postid-23574,single-format-standard,theme-stockholm,stockholm-core-1.1,woocommerce-no-js,select-child-theme-ver-1.0.0,select-theme-ver-5.1.7,ajax_fade,page_not_loaded,wpb-js-composer js-comp-ver-6.0.3,vc_responsive

Marketing = jezelf vermarkten

Marketing = jezelf vermarkten

Ik heb altijd een afkeer gehad tegen verkopen. Zelfs toen ik even voor een paar maandjes accountmanager mocht zijn. Iets wat ik aanvankelijk niet wilde, maar waarbij ik me door mijn werkgever over liet halen omdat hij potentie in me zag. Verkopen stond voor mij gelijk aan de ander iets aansmeren. Ik had een product en ik moest er voor zorgen dat de ander het wilde. Door de ander te wijzen op zijn of haar tekorten en zo een behoefte aanwakkeren.

En als we er heel eerlijk en helder naar kijken dan moet je toegeven dat dit gewoon manipulatief is. En dat moet je als coach, wanneer mensen hun vertrouwen in jouw handen leggen, helemaal niet willen. Ik ben dus op zoek naar nieuwe manieren en neem jullie daar graag in mee.

Waarom de huidige marketing niet goed voelt:

Al het oude (ego) is gebaseerd op angst. Ook sales en marketing. Degenen die de consument wil wijzen op tekort, leeft zelf vaak vanuit tekort. Die persoon gelooft niet dat liefde zoveel grootser is dan zijn of haar eigen angst gedachtes.

Angst zal je altijd blokkeren en zal dus nooit echte overvloed toe kunnen laten. Dan heb ik het niet alleen over geld maar ook over vreugde en voldoening. Toch kiezen mensen vaak voor ogenschijnlijke veilige weg. Steeds meer mensen lopen echter leeg op geld verdienen zonder purpose. Voor als je er naar op zoekt bent:

Je purpose is in eerste plaats jezelf zijn. Dan zal helder worden hoe jij expressie mag geven aan jezelf. 

Dat betekent loslaten van gehecht heden, alles wat jij niet bent en wat je niet natuurlijk afgaat. Wanneer je hard je best moet doen om de ander te overtuigen en jezelf te bewijzen dan ga je al weg bij de liefde die je bent en die je eigenlijk komt brengen. Het product of de dienst waar je zo trots op bent.

Ook op dit vlak verandert de wereld snel. Omdat wij mensen steeds meer helder waarnemen. We prikken door verkooppraatjes en alles wat niet echt is heen. Dus zal er door de verkoper steeds meer uit de kast gehaald moeten worden.

HET WERKT NIET MEER! Dus mag er iets nieuws ontstaan. Iets wat aanvankelijk altijd al de bedoeling was en dat is jezelf vermarkten. Echt jezelf zijn en dat doen wat voor jou de bedoeling is. Die weg wordt helder wanneer jij in die persoon stapt die je van nature bent.

Wanneer jij in jouw licht staat zal het mensen een worst wezen wat ze bij je kopen. Ze willen gewoon bij je in de buurt zijn omdat jouw energie zo aanstekelijk is.

Er zijn zogenoemde LOVE BRANDS. Bedrijven om van te houden. Bedrijven met een groot purpose van maatschappelijke aard. die sympathie wekken door op hun eigen manier een mooie bijdrage aan de wereld te leveren.

En dat werkt voor ze omdat het zuiver is wat ze doen.

Een paar tips als je met jouw expertise mensen op een zuivere manier wilt helpen:

  • Vraag door op behoefte en kun je daar niet aan voldoen, verwijs ze door.
  • Nodig mensen uit op jouw energieveld, maar druk niet door.
  • Stel jezelf regelmatig de vraag ‘wat zou liefde doen voor deze klant / deze situatie?’
  • Wees je bewust van jouw ego in jouw weg naar meer volgers / likes of meer geld. Wat wil je werkelijk deep down en wat van je ego staat je nog in de weg dit te bereiken?
  • Creeer en werk vanuit inspiratie.
  • Ga jezelf zien als de oplossing in plaats van de verkoper
  • Commiteer je aan jouw missie of jouw WHY en verlies deze niet uit het oog
  • Wees zelf overtuigd van jouw product of dienst en voel de joy om jouw boodschap/aanbod te verspreiden.

Hopelijk heb je wat aan dit blog gehad. Mocht je vragen hebben of feedback mail me dan gerust!

 

Liefs Manon

Manon Asbroek

info@manonasbroek.nl